Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Marianne Settnes, General Counsel og formand for Fondsmæglerforeningen

Marianne Settnes er General Counsel hos Fondsmæglerselskabet Maj Invest A/S med ansvar for jura og compliance. Marianne er advokat (L) og har en MBA.

Marianne har været hos Maj Invest siden etableringen af selskabet i 2005, og forud for det har Marianne været advokat i en årrække hos et af de større danske advokatfirmaer.

Marianne Settnes har været formand for Den Danske Fondsmæglerforening siden 2006.

Marianne repræsenterer foreningen i Finanstilsynets ESMA-forum og er medlem af Ankenævnet for Fondsmæglerselskaber.

Martin Dam Lind, CFO/COO og næstformand for Fondsmæglerforeningen

Martin Dam Lind har siden 2015 været CFO og COO i Fondsmæglerselskabet Investering & Tryghed A/S.

Martin har tidligere været 5 år i Jyske Invest som Head of Operations. Forud for det var han i hhv. Nykredit Banks treasury afdeling og i Danske Banks markets funktion.

Martin er uddannet cand.oecon fra Aarhus Universitet og sidder desuden i Fondsmæglerforeningens Regnskabsudvalg.​

Jim Isager Larsen, CEO

Jim har siden 2019 været direktør i Nordflint Capital Partners Fondsmæglerselskab A/S.

Jim har tidligere været 20 år i Nykredit.

Jim er uddannet cand.polit fra Københavns Universitet og CFA Charterholder, og sidder desuden i Fondsmæglerforeningens Regnskabs- og Complianceudvalg.​

Palle Broman, CEO

Palle Broman er CEO i fondsmæglerselskabet Marselis, hvortil han kom i 2016.

Tidligere har Palle arbejdet en årrække i Jyske Bank med flere forskellige ansvarsområder - afsluttende med ansvaret for Markedsregulering.

Palle er uddannet Cand. Scient. Oecon fra Århus.

Martin Fjordlund Smidt, COO & Direktør

Martin Fjordlund Smidt har siden 2016 været ansat i BankInvest-koncernen, og har siden maj 2020 været Direktør i investeringsforvaltningsselskabet BI Management A/S, og har siden 2023 været COO i koncernen.

Martin har tidligere været 11 år i Nordea, hvoraf knap 6 år var i Nordea Asset Management - bl.a. i rollen som Nordisk Chief Risk Officer i Nordea Funds Oy.

Martin er uddannet cand.mag.phil fra Københavns Universitet – og har desuden en MBA fra Henley Business School.

Suppleant

Sine Bak Josefsen, Head of Legal & Compliance

Sine Bak Josefsen er Head of Legal & Compliance hos Global Evolution Fondsmæglerselskab A/S med ansvar for selskabets jura og compliance. Sine er uddannet på Forsikringsakademiet og cand.jur. fra Københavns Universitet i 2005.

Siden starten af 2023 har Sine været ansat hos Global Evolution. Før det var Sine Senior Manager i PwC med fokus på finansiel regulering, compliance og ESG i den finansielle sektor. Sine har mere end 15 års erfaring fra den finansielle sektor, hvor hun har haft forskellige ledende roller bl.a. Head of Legal og General Counsel samt forskellige andre in-house legal roller i større danske pensionsselskaber.

Sine deltager også i Fondsmæglerforeningen Complianceudvalg.

Den danske Fondsmæglerforening

Slotsholmsgade 1